Multă lume a început să îi arate pe bavarezi cu degetul
şi să-i considere incapabili. Se laudă cu modele electrice de ceva
vreme dar pe piaţa nu au lansat nici un model de serie. Cei de la
BMW, germani, paradoxal, doresc să îşi facă treaba cum ştiu ei.
Înainte de a lansa un model electric au dorit să realizeze un fel
de studiu de piaţă, mai degrabă o analiză a modului cum un şofer
obişnuit exploatează un vehicul electric, până unde trebuie să se
adapteze un vehicul electric rutinei unui şofer de vehicul clasic,
cât este dispus şoferul să evolueze, care sunt costurile, cât se
rulează în medie pe zi… Răspunsuri pe care le găseşti în
statistici, dar care nu corespund niciodată cu ce se întâmplă în
realitate. Experimentul s-a realizat cu spijinul guvernului
britanic.
Aşadar BMW a pus la dispoziţie pentru acest studiu 40 de
MINI E pentru 12 luni. Au fost selectaţi pentru a participa la
program 138 şoferi( 32 femei şi 106 bărbaţi). În total au fost
parcurşi 415.380 km, s-au contorizat 33.345 ieşiri cu maşina, au
fost consumaţi 80.282 kWh.Distanţa medie acoperită zilnic a fost de
47,8 km, iar preţul mediu plătit pentru a încărca MINI E timp de 6
luni a fost de aproximativ 60 lire sterline. Cea mai mare distanţă
parcursă de un şofer pe parcursul a şase luni a fost de 12.800 km.
Totuşi media pe cele şase luni a fost de 5.191 km, aici incluzând
şi modelele care au fost în parcul de flote a unor
companii.
Modelele au fost aproape exclusiv acasă încărcate de
participanţii la studiu. 80% dintre participanţi au efectuat toate
drumurile exclusiv cu MINI E, iar procentul ar fi de 90% dacă
modelul ar fi oferit 4 locuri şi un portbagaj. În final toţi
participanţii la studiu au declarat că sunt interesaţi de
achiziţionarea unui model electric. Surprinzător a fost faptul că
toţi participanţii au avut nevoie de maxim o săptămână pentru a se
obişnui cu modul de conducere al unui EV, cu autonomia, cu perioada
de încărcare. De asemenea s-a descoperit că participanţii nu au
încărcat maşina în fiecare zi, media fiind de 2,9 încărcări pe
săptămână. Gradul de satisfacţie în rândul participanţilor la
studiu este impresionant ân condiţiile în care vehiculele erau
prototipuri, ofereau doar două locuri. MINI E este echipat
cu un motor electric care oferă 204 CP şi 220 Nm. Are un set de
baterii litiu-ion format din 5.088 celule.